סיכום שעור צילום בלילה
 
במפגש האחרון ביצענו מספר תרגילים בתנאי אור משתנים התחלנו לעבוד באור אחרון – עבדנו בעדיפות לצמצם(A AV) , בהתחלה בצילום בצמצם הפתוח ביותר 3.5-4F המצלמה עברה למהירות 1:125 וככל שהשמש ירדה המהירות ירדה (זמן החשיפה עלה) ל 1:60 ואחרי זה ל 1:30 ובהמשך המהירת עברה ל 1:15 ובחושך עבדנו גם בחשיפות ארוכות יותר.
 
כשנדלקה התאורה המלאכותית הזכרנו את המושג "שעת הקסם" אלו מספר דקות בהן יש איזון בין התאורה המלאכותית לתאורה הטבעית.
 
לכל גוף תאורה יש את הגוון שלו יש תאורה חמה (נורות ליבון) שהצבע שלה אדמדם ובתאורה הקרה (נורות פלורסנט) הגוון ירקרק כחלחל.
 
כשעובדים עם חצובה יש להקפיד שהחצובה תעמוד יציב ושהמצלמה תהיה מחוברת למתאם או ישירות לחצובה, רצוי לאחוז ברצועת המצלמה כל הזמן. 
 
בעבודה עם חצובה אנחנו יכולים למעשה לבחור בכל צמצם.
אם נסגור את הצמצם (22-8F) החשיפה תהיה ארוכה, אנו משתמשים במצב זה בכדי להעביר תחושה על תנועה (פנסי מכוניות בלילה או תנועה של אנשים.
ובמקרים בהם נפתח את הצמצם ( 2.8 4F) החשיפה תהיה קצרה יחסית ו"נקפיא" את התנועה.
 
* במצלמות דיגיטליות קטנות הצמצם הפתוח ביותר 2.8 והסגור 8
* במצלמות רפלקס דיגיטליות ואנלוגיות הצמצם הפתוח ביותר 3.5-4.5 והסגור 22
 
 
לסיכום בצילום בלילה ללא מבזק אני ממליץ ליצב את המצלמה ולעבוד בעדיפות לצמצם( A-(AV לפי ההנחיות הנ"ל.
 
יואל שתרוג אדמה יוצרת
קורס צילום, סדנת צילום   |   הרצאות חובקות עולם   |   גלרית צילום   |   קטעי עיתונות   |   שירותי צילום   |   יואל שתרוג   |   עמוד הבית   |   מפת האתר
     ©  כל הזכויות שמורות לאדמה יוצרת בע"מ, יואל שתרוג 
אדמה יוצרת 08-9765845, 050-5311857
        עיצוב: הדס בור. מוסיקה עידית אשל, בניה עיצוב וקידום אתרים: Site2goal