פריז - מסע בזמן - יואל שתרוג - אדמה יוצרת

מאת:
יואל
שתרוג

שלום חברים, צלמים, ושוחרי אמנות

בצלצול החמישי  חשבתי לנתק, בשישי היא ענתה מתנשפת "הי אדית, זה יואל, דיברתי איתך בשבוע שעבר, קבענו כשאגיע לעיר ניפגש, אז אני כאן".
"כן זוכרת, תשמע הפתעת אותי אבל מתאים לי, אני מתארגנת וניפגש עוד כשעה, מכיר את הקפה הפינתי ברחוב בו אני גרה?", כן מכיר "יופי ניפגש שם. נשב בפנים, רועש בימים אלו בשולחנות שעל המדרכה, איך אני אזהה אותך?" אין צורך אני אזהה אותך עניתי – "ובכל זאת איך אתה נראה?"  שער ארוך לבן, כובע כחול, זקן קצר, צחוק בצד השני "מה, תגיד אתה זקן? אני אוהבת אתכם צעירים, אני מתלבשת ומגיעה... אחבוש כובע אדום",
צחקה וסגרה את הטלפון. הגעתי לקפה נרגש, התמקמתי בשולחן פנימי רחוק מהמולת בית הקפה.  
בחוץ מזג האוויר אפרפר, בפנים חמים, ריח הקפה, היין והסיגריות יצרו אווירה נעימה. אי אפשר היה לפספס אותה, היא נכנסה כמו סופה, כובע ברט אדום עם פונפון קטן, כולם השתתקו והיא פילסה את דרכה בין השולחנות מפזרת חיוכים, ברכות ומחמאות. קטנה (1.46מ') שכל כולה תשוקה. שמלה שחורה, מחשוף נדיב, חיוך ענק, צועדת כאילו היא רוקדת על במה, מדי פעם מסתובבת למישהו ושולחת נשיקה באוויר.
היא מגיעה לשולחן שלי, קמתי נרגש הגישה לי את הלחי שלה, נשיקה קצרה והתיישבנו. היא הורידה את הכובע, פיזרה קלות את השיער הדליל שלה חייכה אלי חיוך גדול  ושאלה "אז מה בער לך לפגוש אותי?" תשמעי עניתי מהוסס "אני בתקופה בחיים בה אני סוגר מעגלים ואת חלק מזיכרונות הילדות שלי", היא פורצת בצחוק מהול בשיעולים, "איך אני חלק מזיכרונות הילדות שלך אם אתה מבוגר ממני ב כ..... (היא בוחנת אותי) כ 15 שנים לפחות....? אני מנסה להסביר לה שהמפגש הזה שלנו הוא בשבילי מסע בזמן, היא מנסה להבין אם אני רציני או צוחק, וצוחקת שוב. ברקע מתחיל להתנגן השיר החיים בוורוד - היא מרימה את הראש וצועקת, "פייר אמרתי לך שנמאס לי מהשיר הזה, תחליף תקליט ותביא לכאן שתי כוסות ובקבוק יין אדום מהמדף של היינות השווים, יש לי דייט מעניין עם נוסע בזמן". פייר פותח את הבקבוק, מוזג לנו את היין ובוחן את הנוסע בזמן, היא מדליקה סיגריה ושואלת אותי "ומה זה אומר עליך, עלי?"  אני לוגם לגימה קטנה מהיין ומשיב לה "את מלווה אותי כבר שנים רבות, בכל פעם ששומע שיר שלך זה זורק אותי לפינה אחרת בילדות שלי או לפרק אחר בחיי, את בשבילי סימנייה שמחלקת את החיים שלי לפרקים שונים. ומה זה אומר עליך? זה לא מובן שגם אחרי כל כך הרבה שנים שאת....ש...  ש.... הצלחת לחדור לכל כך הרבה לבבות, להשפיע ולגעת בכל כך הרבה אנשים".
היא מקשיבה לי בקשב רב, מנסה להבין מה מסתתר מאחורי ההססנות שלי. מוזגת לעצמה כוס שלישית, מוסיפה עוד קצת לכוס שלי. אני לוגם עוד לגימה קטנה, שקט, היא מסתכלת לי עמוק לנשמה, אני מניח את הכוס וממשיך "האמת הכי מעניין אותי אם את באמת לא מתחרטת על שום דבר?" היא שותקת, מתרוממת לפתע: "פייר תפתח לנו עוד בקבוק", מועכת במאפרה את הסיגריה ומדליקה עוד אחת, לוקחת לגימה ארוכה, מניחה את הכוס, מקרבת את הכיסא שלה לשולחן, הפנים שלה כמעט נוגעות בשלי, החיוך שלה נעלם, "תקשיב לי, זה השיר שלו חיכיתי כל חיי, השיר הזה הוא אני. הוא מרגש אותי כי אני מודעת למצב שלי, אני לא אגיע לגיל שלך וכן! וכן - אני באמת לא מתחרטת על שום דבר" היא מוזגת את שארית הבקבוק לכוס שלה לוגמת לגימות קטנות ולא מורידה ממני את המבט.  "את יודעת השיר הזה נכתב סמוך ללידה שלי", לא אני לא מבינה את מה שאתה אומר אבל תקשיב, חרטה מובילה לשינוי, אין בי כל חרטה ולא הייתי משנה דבר בחיי ואתה כשאתה חוזר למקום והזמן ממנו הגעת עזוב את החרטה, הכעס, הפחדים והחששות, נסה להשתחרר ממעצורי העבר, תניח מאחור את כל השגיאות והטעויות שעשית לאורך הדרך ותנסה להתחיל הכל מחדש.
היא לגמה בלגימה ארוכה את מה שנשאר בכוס שלה כיבתה את הסיגריה, סידרה את הכובע האדום על הראש, החיוך חזר לפנים שלה, "שמחתי לפגוש אותך אני קצת עייפה בימים אלו. פייר תרשום את החשבון עלי, לכסף של נוסעים בזמן אין ערך בימנו אנו", אני בכל זאת מנסה לשכנע אותה שאשלם את החשבון היא קמה "עזוב, יש לי הרבה כסף", מקרבת אלי את הלחי שלה ומוסיפה עם חיוך גדול "אם אלוהים אפשר לי להרוויח כל כך הרבה כסף זה מפני שהוא ידע שאני אבזבז הכל ואתה.... אל תתחרט על שום דבר, לא על הטוב ולא על הרע, זה כבר שולם חלף נשכח - לי לא אכפת מהעבר, את הזיכרונות העליתי באש,  הצער וההנאות שלי אין לי צורך בהם"

משפט השבוע

"נישא אל כנפי הרוח הגעתי לכאן.
נושמים כאן לאט, אבל זו אולי הסיבה שמרבים יותר להיאנח.
פריז היא כל מה שאתה רוצה.
בפריז אתה יכול להשתעשע, להשתעמם, לצחוק, לבכות, לעשות כל העולה על רוחך.
איש אינו זורק לעברך מבט מכיוון שיש עוד אלפים שעושים את אותו הדבר, איש איש בדרכו"

שופן - פריז - 1831

כתבת השבוע
אני לא מתחרטת על שום דבר
קטע מהסרט החיים בוורוד

המלצת השבוע

עולם ומלואו אצלכם בסלון, במשרד או בכל מקום שתבחרו.
במיוחד עכשיו ......
יואל שתרוג יגיע אליכם למופע פרטי - אישי,
עם מגוון של 60 הרצאות מרתקות בנושאים שונים ומגוונים.

*גשם של מבצעים בארליך - מרכז הצילום

 

שבת שלום –יואל שתרוג וצוות אדמה

Grace Jones - La Vie En Rose

 פריז - קפה הפוך - יואל שתרוג - אדמה יוצרת

"קפה הפוך - פריז" צילום: יואל שתרוג / צמצם: 3.5 / מהירות 1:125 / ISO 500

 פריז - העיר באפור - סמטת בעלי מלאכה - יואל שתרוג - אדמה יוצרת

"סמטת בעלי מלאכה" פריז - צילום: יואל שתרוג / צמצם 5.6 / מהירות 1:60 / ISO 400

 פריז - מסע בזמן - גברת עם סלים - יואל שתרוג - אדמה יוצרת

"מסע בזמן" פריז - צילום: יואל שתרוג / צמצם: 5 / מהירות 1:125 / ISO 400

קליפ השבוע -

פריז - מסע בזמן - יואל שתרוג - אדמה יוצרת

Grace Jones - La Vie En Rose